Wednesday, November 24, 2010

bomoh terlampau:::kisah raye haji

da letih bercerita pasal deepavali..
(deepavali lg.. x boring ke asyik sebut deepavali je)
kali ni aku akn ceritakan pasal sambutan raye haji kat umah aku...


tu. korg nampak x ape benda makhluk asing kat leher anak sedare kesayangan aku..
(mestila kesayangan, sbb baru sorg je ank sedare aku.)

korg mesti igt die ni mix kaum na'vi dalam cerite avatar tu kan?
ade la lekat skit2 warne biru kat leher die..
tu pun kalau akak aku nikah ngan kaum na'vi yg pakai cawat tu la..
malangnyer (tidak berbau)
die bukanlah anak campuran kaum na'vi..
dan semestinyer die bukan jake sully..
ataupun, die juga bukanlah salah seorang penumpang navi marmara..

die adalah 100% clinically approved seorang manusia..
yang kene beguk
(mungkin sebab perangai cam beruk sikit)

mase si iman @ haikal @ abang (sbb ondaway nak dpt adik.. dan mungkin xkan jadi ank sedare kesayangan lg..) kena beruk,eh beguk, akak aku pun merujuk la kepada insan yg lebih dulu makan asam garam..
(asam jawa+garam)
iaitu x lain dan x bukan, the sexiest woman in the world::::: mak aku!!!
(ok! aku tipu.. mak aku x sexy langsung)

mak aku pun bg la resepi berkasih = cara nak bancuh ubat utk beguk..

kalau resepi bancuh ubat yg biasa..
nila+cuka

tp mak aku tah bnda hape die pk mase tu..
resepi die,
nila+kapur

kalau kapur kasut ok la walaupun x masuk akal..
tp ni kapur makan..
mmg menggelupur la ank sedare aku kepanasan..
mase akak aku sapukan ubat kat iman, aku dah tegor,
die kate die percayekan resepi mak aku..

akibatnyer,
warna biru tu melekat la kat leher ank sedare aku selama beberapa hari..
xleh nak hilang sbb kulit die dah melepuh..
xpasal2 dr beguk dapat plak penyakit lain..
kesian betol bdak kecik tu..

akak aku kate nak report polis..
(die gurau je ok. nak jd anak derhaka ke sumbat mak dlm penjare?)
sbb nak tgk klu2 mak aku jd tajuk muke dpan surat kabar..
kitorg da siap pilih2 tajuk da..
nenek kejam
bomoh terlampau
dan mcm2..

dan nenek mangsa hanya mempu tersengih2 bila kitorang bincangkan pasal ni..
mak aku mmg awesome!!

4 comments:

  1. hahahaha...sungguh dramatis kisah iman...sian dia...

    tajuk nenek terlampau best gak....hihihi

    ReplyDelete
  2. alalalla....siannye iman....
    tapi zam...berfungsi ke kalau nak letak kapur kasut..???? haishhhh!

    ReplyDelete
  3. ellee: sediakan tajuk bebanyak. t kite vote tajuk yg paling best.. hehe
    yana: daripada letak kapur mkn yg panas tu, baik letak kapur kasut. x sembuh xpe, yg pentng x melepuh jugak.. hehe
    armouris: thaks bebanyak for the info. t lau anak aku sakit beguk, aku xkan ulangi esilapan kakak aku.. hehe

    ReplyDelete
  4. aduh..pengalaman yg sgt ngeri.. anak sendiri jd mangsa dek kerana percaya sgt kat mak sendiri yg tgh lupa ramuan perencah ms tu... ms 'misi' kata "owh, isi kapur, patutlah..." rsnya along manusia paling bodoh dlm dunia ms tu...

    ReplyDelete