Tuesday, September 14, 2010

tunku abdul rahman

eceh...
tajuk entry aku cam la ilmiah sgt kan kali ni?
mcm aku nak mngungkap sejarah plak raye2 ni..
walaupun aku minat sejarah mase sekolah x bermakna aku akn tulis entry pasal sejarah..
dan sejarah ni, aku cume ske bace n tonton je..
nak igt? hehe.. jadual 'bulanan' pun aku x igt.. ;p

mimpi..
lg2 mimpi..
slu mimpi ngarut2...
kali ni mimpi melibatkan tokoh sejarah..
tp ttp mngarut..
aku mmg xleh nak lari dr konsep mngarut lam hidup aku..

mimpi aku bermule camni............................................
aku terdengar wardah ngan umi (isteri en.latif) bersembang pasal mase tunku abdul rahman mude2 dulu..
tp g diorg citer tu bkn tunku abdul rahman betol..
(mengarut yg pertame)
tp roh die yg dtg semula..
roh die mase muda remaja..
tp yg pelik muke cam mamak2 skit..
bygkan tunku muke cam mamak2..

padahal tunku lahir sebagai putra ke 24 Sultan Abdul Hamid Halim Syah..
darah diraja..cane lam mimpi aku leh muke cam mamak2 plak?
tp ensem tau lam mimpi aku.. hihi

kejadian ni berlaku di UM..
konon2 die blaja kat UM la..
padahal, org sehebat tunku abdul rahman xkan la blaja kat UM..
tunku blaja di cambridge universiti ye kwan2..
dont mix up ngan mpi gue.. ;p

memule, semua org cam kaget, takut. cemas dan mcm2 la perasaan yg menghantui
(maklumlah, kan jumpe hantu)
xde siape yg berani nak berckp ngan roh die yg berlegar2 kat UM..
then, en. latif dan isteri pun ngan beraninyer telah menawarkan diri utk berkomunikasi dgn roh tunku..

(mengarut kedue)
td aku ckp umi tngah bercerite ngan wardah kan?
tetibe plak, boleh je aku termasuk lam flashback yg diorg tgah citer tu..
siap gmbar itam putih wa ckp lu..
rasenyer ni la mpi plg style lam idup aku.. huhu
dan menjadikannya lebih mngarut..
nape aku ngan umi perlu pakai telekung tuk berinteraksi dengan roh tunku??
mmg horror r org tgok..
aku rase kan, kitorg saje nak wat gempak je kot pkai telekong..
kasi org tgok seram2 sejuk je..

mase berdepan dgn roh tunku, kitorg xde berckp ape2..
pndang satu sama lain..
kire cam ade telepati gitu..
en.latif, umi n AKU..
AKU?????
gimana bisa aku leh terlibat hal2 mistik ni..
patut biar uncle seekers tu je yg uruskan..
kan senang..
tp mase tu NTV7 pun lum wujud konon2 nyer... hehe
hitam putih la katekan..

dan lame2..
tunku ni asyik berlegar2 di UM sambil mengarah-arah org sekeliling die..
arah angkat meja.. susun semula kedudukan dlm dewan periksa..
xpaham aku ape yg roh tunku nak..
(mengarut ketiga)
tunku suh aku cat lantai yg da sedia warne biru dgn cat warne biru..
dan fakta dlm mimpi aku mase ni, lau biri campur biru akn jd hijau (wakakaka.. xpaham aku)
tp die nak lantai tu jd warne biru.. aku pun naik bingung nak melayan...
akhirnye, warga UM bengang dengan kehadiran tunku kat situ...
da x takut lg dah mcm mule2 tunku dtg..

rhen, kerajaan pun da xtaubmcm mane nak handle keadaan ni..
pggil FRU, SWAT, FBI, CIA ngan CSI, DST, KKKL skali (hehe.. aku reka je)
sbnarnyer SWAT je..
kepung UM..
(mengarut keempat)
roh tunku ditembak bertalu2..
amizingly, roh tunku tumbang dgn 200 peluru terbenam dlm bdan tunku..
darah jgn ckp..
plik kan mpi ni..

walaubagaimanapun, ini hanyalah mimpi..
semata2 mimpi...
bukan rekaan atau dongengan..

sekian, wasalam

2 comments:

  1. mimpi ko yg ni aku cam susah nak timer la...sebab aku not a big fan of horror story....huhu...mimpi la yg best2 sket...comedy romantic ke...action ke...science fiction ke...adventure ke...baru la box office...

    ReplyDelete
  2. langit xselalu cerah elly.. kdg2 aku xdpt produce mpi yg aku inginkan.. hehe.. ni genre aku ni.. hehe..

    ReplyDelete