Thursday, October 14, 2010

DOWN

~baby are u down down down down down? dowwwwnnnnn... dowwwnnn.....~
nyanyi ku kpd diriku sendiri..(cam sedap plak) (puji sendiri boleh la) (xmalu!!)

kalaulah aku composer lagu down ni, mesti aku dah tmbah seribu kali lg down..
sebabnyer:
1. aku komposer, suke ati aku lah..
2. aku harap penyanyi lgu ni - chris brown- da xpndai ckp perkataan lain selain down..
3. sebenarnyer aku berada di tahap paling down sekali kebelakangan ni..

antara 3 sebab di atas, cume sebab yg ketiga adelah betul..
kenape aku berfikiran begini?
1. fikiran aku, suka ati aku lah..
2. nak wat cane.. skrg mmg waktu tuk down kot..
3. keje melambak, 1 pun aku x usik lg..

sebenarnyer bkn ape... aku rase kepale hotak aku ni dah hampir nak berjambul kot..
korg pernah x jumpe org yg kepale hotak die berjambul?
klu ade rezki korg, xlame lg adelah tu..
siapa?
aku? xkanlah (tunduk, sorok kepale)

sebab aku down:
1. aku rase tahap kekreatifan aku adalah pd tahap yg paling minima..
2. tahap otak aku berfikir da mcm org otak yg da berkarat.. salah pkai minyak pelincir..
3. aku dah xsemengarut dlu..
4. aku wat keje dah x produktif. cth yg hakiki: research aku jauh lg dr perkataan siap, chart first aid n assg en.sham x siap lg.
5. brg yg adik ipar aku nak amik sok, lum siap packing..
6.skrg kje nak mkn je. (lame2 gemuk la camni)
7. minat nak mndengar lagu dah makin pupus.
8. usaha belajar gitar pun da makin malap..
9. esok kne attend kursus aerobik.. selame ni xpenah bersyukur dpt p kursus free. kali ni kne bayar 25 hengget, bru la sedar terlupe nak bersyukur utk kemudahan yg terdahulu..
(aku tgah terbayang aku beraerobik 1.2.3.4.5.6.7.8. ewah 8 lagi)(ikut la.. tgok je watpe?)

satu2nyer sbb yg wat aku bertahan sampai skrg ialah perkataan POSTING.. hehe

xsabar nak jd wanita berkerjaya..  salah!! wanita berkerjaya lg bergaya.. salah lagi!!! wanita berkerjaya lg bergaya sakan.. hehe.. baru la betul matlamat aku berkerjaya..huhu..

bila aku dah berkerjaya (diharap aku dpt berkerjaya dgn bergaya tp ikhlas mendidik) aku dpt la mencuba utk membals budi semua insan yg dah berbakti kat aku.. mak bapak aku, mak bapak dayah, angah, along, k.ja dan sape2 la lg.. semua la..

walaubagaimana pun, masih jauh yg xterlalu jauh (2 bulan lebih je lg.. ;p) semua tu..

kan bagus lau aku ade sumone yg duk tepi aku monitor aku wat keje sampai siap..
supaya lau aku malas die boleh rotan (tipu!! xkan la aku nak kne rotan.. hehe)
lau aku xpaham die boleh tunjukkan (atau buatkan terus)
lau aku tertido die boleh kejutkan (make sure dah over 8 jam ok?!!)
lau aku dah siap assg, die leh tolong antakan
lau aku lapar, die belikan makanan..
lau bilik aku bersepah die tolong kemaskan..
lau baju aku kotor, die boleh basuhkan..
lau aku mls mndi pun die boleh mndikan..

(sebenarnye, aku xtau ape yg aku impikan selame ni adalah seorang pembantu umah rupenyer.. )
(tp oleh kerana skrg aku cume dduk dlm bilik, bkn lah rumah, mungkin aku perlukan seorang pembantu bilik je.. hehe)

sekian, kesian aku.. wasalam

3 comments:

  1. haha..
    ader2 je la ko ni zam;p

    ReplyDelete
  2. red: kne cari ejen yg sediakan pembantu bilik la.. hehe
    cik ara: mane ade ;p

    ReplyDelete