Sunday, October 10, 2010

i do love N'SYNC but i'm not insane

post ni akn berbaur serius..
berbaur..
bkn berbau..
pndai x korg bezakan berbaur ngan berbau?
lau nak tau cek lam kamus dewan..
xde mase aku nak xplain..

as most of us know,
last week kitorg bz ngan MQA things..
korg tau x MQA tu ape?
sem 8 mmg da expert da ngan MQA ni..

Malaysian Qualification Agency..

kite highlight pd huruf Q..
Qualification..
this word driving me crazy the whole week..

korg tau ape yang perkataan ni da buat ngan idup aku??
meh sini aku nak citer..

1. kami wat semua file n sediakan semua dokumen yg kami diarahkan to do so..
smpaikan budak2 ni ckp, lau kite x dpt degree lam course skrg ni, kite mtk die bg degree lam filing..

2. satu mlm aku pk, klu la skrg ni aku ade ank.. aku dukung ank aku kat tgn kanan.. aku pegang file kat belah kiri..ank n file, due2 nak terjatuh... korg rase ape yg akn aku selamatkan dlu..
aku bg korg multiple answer la tuk jawab ea?

a) anak (walaupun org kate biar mati anak, jgn mati adat.. since aku wat filing yg xde kne mngene ngan adat, aku boleh selamatkan anak aku dlu)
b)file (ank aku boleh wat lg with pleasure.. err.. mksud aku boleh dpt lg.. tp file tu lau jatuh lam longkang  bsah, aku akn menangis utk buat 1 lg file yg same)
c)selamatkan diri sendiri (yg nak jatuh ank or file.. xyah la ssh2 aku nak selamatkan diri aku.. huhu)

so, aku dgn bgganyer memilih B pd mase aku berpikiran begini.. Qualification.. that word is driving me crazy..
korg pernah dgr lagu N'SYNC-i drive myself crazy?? one of my fav... hehe

nmpak sgt kesan MQA telah menyebabkan aku, gadis lemah yg tdk bermaya ini berfikiran kejam..
sebenarnye aku ni lemah lembut (tipu!) penyayang (sumpah betol!) dan xepatutnya aku xptut pk cam tu sekali..

3. fail aku hilang..
sbb MQA, fail aku hilang..
skrg aku nak bg teka-teki..

'siapa org pertama yg menemukan fail plastik?'

korg mesti x dpt jwab..
yela.. mane ade mase skola dlu die ajr siapa yg pertama menemukan fail plastik..
yg kite blaja, siapa yg buat telepon, siapa buat kapal terbang n brg2 letrik lain..

tp aku tau..
wlupun xde lam mane2 silibus..
jawapanyer ialah:
siapa org pertama yang menemukan fail plastik, silalah pulangkan kepada sy, zam zanizah binti yatim..
senang nak trace itu adalah fail plastik kepunyaan sy..
sbb dalam tu ada sijil tamat pengajian PPISMP yg tentunyer ade name sy..

nasihat aku kpd semua ialah, jgnlah sesekali korg terlibat dgn MQA, kelak membakar diri..

tp aku ttp bersyukur segalanya dah selesai skrg.. cume tggu result je...
damn!! ni yg plg berdebar.. tgu result nak disahkan je..

sekian, wasalam

2 comments:

  1. ko mention ni baru aku tringat psl fail tu...waaaaaa...dlm tu ade sijil aku skali....cmne ni...;(

    ReplyDelete
  2. skrg baru lako sedar ape yg MQA dah buat kat kite kan? huhu

    ReplyDelete