Monday, December 27, 2010

ucapan celaka yg tidak terhingga 2

xsampai sejam entry kecelakaan aku post kan..
tingkap bilik aku berbunyi2..
aku dah mule syak sesuatu..
kejap kuat. kejap perlahan..

aku merangkak menuju ke tingkap.. duduk betul2 bawah tingkap..
bunyi tu makin kuat..
aku pegang kayu hoki kuat2..
aku silentkan fon..
hantar text kat adik aku sruh die intip ikut depan rumah klu2 ade org kat tepi tingkap bilik aku..
aku fikir, kalau ade tgn yg masuk aku akn hentak kuat2 pkai kayu hoki..
lpas tu terpikir lg 1 perkara, kalau aku dudk bawah tingkap tu mcm mana aku nak pukul?

aku terus merankak keluar bilik perlahan2..
meminimumkan bunyi yg aku buat..
bila aku tgok adik da keluar rumah untuk intip dr depan, aku pun keluar dan bgtau mak bapak aku.
mak aku ke depan, ayah aku masuk bilik amik kayu.
aku terus keluar sorg2 ikut pintu dapur..
perlahan2 aku intip aku nmpak la si celake yg tgah nak bukak tingkap bilik aku..
aku angkat kayu hoki..
aku siap x pakai selipar lg xnak buat bunyi..
dan kebetulan, tgah aku berjalan nak hampiri pencurik bangsat tu, die nak berjalan mnuju ke tingkap bilik mak aku pulak..mungkin x berjaye bukak tingkap bilik aku..
dan die punye la terkejut tgok aku betul2 dpan mate die..
die pusing tuk lari..
aku jerit kuat2
'ko buat ape setan?'
malangnyer, aku igt adik aku n mirul (kawan die yg tido kat umah aku) dah bersedia..
boleh plak diorang melungu tgok pencuri tu lari.
aku jerit, kejar die, baru diorg kejar..
aku nmpak dalam kegelapan yg pencurik tu pakai bju oren (tp merah sebenarnyer lepas diterangkan oleh adik aku yg gagal menangkap pencurik celake tersebut) n seluar jeans biru.
alahai adik kesayangan aku ni..

bile diorg balik dan gagal bawak balik sebarang hasil tangkapan,
diorg ckp, diorg x nmpak sbb gelap sgt..
aku diorg nampak plak..
bile pencurik tu dah lari, n aku jerit, baru la diorg nmpak..

penyesalan terbesar aku, kenape aku x hentak je mase aku da dekat ngan die..
sampai die terperasan aku plak..
xpe.. kat dunia kau selamat..
tu pun belum tentu..
tgu la balsan akhirat nti..

sekian..

5 comments:

  1. zam...org yang same yg curik henfon tu ke..?
    xpe zam..pasni pasang perangkap lagi okk...
    lg 1...adik anda leh nampak sbb anda lgi cerah dari pencurik tu...dah nama pon pencurik kan...konfemmmmlah muka golap jaaaa....xde NUR...
    muehhehehe..

    ReplyDelete
  2. teruk betul la perangai budak2 tu...pe lg zam, segera laksanakan rancangan tembok batu....

    ReplyDelete
  3. yana: xboleh nak buktikan.. tp skill n cara yg die guna mmg ternyata org yg same la..klu aku dpt tu, bkn setakat xde NUR, aku belasah sampai org da xboleh nak kenal lg dah.. sakit ati.

    ellee: tu mmg tgu ade modal, mmg nak laksanankan..
    bukan jiran aku yg curik, tp org bawahan die.. kompem!

    ReplyDelete