Monday, February 14, 2011

its been a week,
but i'm still not on the right track of who i am..
and the next 30 years..
(ewah.. nmpak la berilmu skit ckp omputih-bru posting la katekan.. hehe)
(biasela.. muqaddimah kne la gempak.. hehe)

walaupun entry yg lepas aku blum abis tulis,
tp sape lah yg dapt halang aku drpd tulis entry baru kan?
sape?
guru besar aku pun xleh marah..
bukan wajib mcm tulis RPH kan?

(klu cikgu halim terbace, sy mintak hampun ye, nti dpt gaji sy belanje mkn kat kantin.. tu pun klu nak la.. lau xnak nak belanje kat mane lg? xkan la nak belanje mkn kat kedai depan tadika kemas tu? tu kan kedai org asli.. tp lau nak jgak, ape la yg mampu sy ckp)


selalunyer, apekah dilema cikgu2 baru?
aku yakin 100% mstilah masalah gaji mengatasi masalah lain..
klu setakat hari 1st nak lapor diri tu punyer cemas nak terberak, ko berak jela..
takut budak2 lastik kepale ko mase ngaja, ko lastik je balik..
(kalau takut biar jela ko yg jd mangse keadaan sepanjang hayat.. moga rohmu dicucuri rahmat..)
sibuk pikir nak beli kereta ape bila dah dapat gaji?
atau sibuk pikir ade x cikgu2 cun or ensem yg bujang lg kat skola tu?
tu masalah sosial yg biase tuk guru mude mudi sekarang..


tp aku pulak ade 1 masalah yg sgt2 jauh meninggalkan segala masalah yg disebutkan di atas..
kenape aku lebih sibuk fikir cane nak kawen..
huahuahua!!!!
yela..
aku duk dah kat ujung negeri pahang..
cik abg tersayang plak duk ujung kat negeri kedah..
ok! full stop!!
aku plak menyampah nak cerita lebih2.. hehe

ok..
kite cerita plak pasal iklim sekolah..
klu panas, mmg la patut.. kite kan kat malaysia..
berada di garisan khatulistiwa..
klu ujan plak, kompem banjir..
klu ank murid aku pkai kain singkat aku mmg xleh nak persoalkan lg la..
sudah terang lg bersuluh dalam keadaan mendung (kate musim ujan)


cikgu2 kat sini mmg la baik2 belake..
buktinyer, aku dah menghabiskan mase sepetang dgn GB halim..
siap bawak aku berjalan2 tgok umah die..

then, ade sorg akak ni yg die lgsg xleh mkn seharian memikirkan aku yg kehilangan henset..
sedangkan aku mkn nasik aym yg dibelanje oleh die sampai licin..
(kalau boleh dgn polistrin sekali aku nak mkn)

then, sorg akak ni pulak, sanggup bawak aku keluar di waktu sekolah semate2 utk tolong aku carik henfon di tepi jalan yg disyaki 90% tempat aku keciciran henfon..
dan kelas die diganti oleh seorang cikgu yg x lalu mkn semalam (akak yg digembar-gemburkan di atas)
dgn penuh kesukarelaan..(sebenarnyer die la yg pkse k.senah bawak aku carik henfon.. hehe)

then, akak sorg ni plak, sanggup mnumpangkan aku ke bandar kuantan utk balik ke rumah..
siap teman aku g kaunter beli tiket lg..
malu plak rase..

i think, i'll be just fine here with those people who really care about others..
(cewah-sekiranye terdapat kesilapan bahasa-mane2 bahase pun- tlg jgn report GB halim ye)

sekian, wassalamu

4 comments:

  1. apsal nukilan ko ni xde tajuk zam?

    bestnya dpt colleagues yg best...at least bley la tgk2 kan ko...sekurang2nya 3 tahun kot kena stay kat skola kita first posting...

    ReplyDelete
  2. XBEST EA XDE TAJUK?
    (AKU TERLUPE SEBENARNYER. HEHE)

    3 TAHUN??
    AKU NAK KAWEN!!!! UWAAAA

    ReplyDelete
  3. zam, caner nset leh ilang ni..nebes sgt nk postg eh..?ehe

    ReplyDelete
  4. haha.. ye kot cik ara.. nasib baik jumpe kat tepi jalan tu.. lau x sie2 je g mintak kat gb nak kuar carik henfon.. hehe

    ReplyDelete