Saturday, April 23, 2011

azam tahun baru

sape yg ade azam tahun baru di tengah2 tahun mcm ni..
da la tgah tahun, tangah mlm plak tu..
rubbish betol la..
tajuk je..
sumpah aku xde azam tahun baru..
saje nak ckp sbb teringat plak yg aku xpernah betol2 ade azam tahun baru..
ape lg nak menjayekan azam tersebut..
ibarat jauh panggang dari api..
aku adalah : jauh zam dari azam
(kalau azamudin xpela)

sebenarnye, tiap2 kali tahun baru aku xpernah ade azam pun..
azam cume akn ade bile ade org tanye ape azam aku..
lagipun da name aku pun zam..
itu membuatkan aku berfikir yg aku dah x perlukan lebih dr satu perkataan zam dalam hidup aku..
(make sense, rite?)
kadang2 aku pakai name aizamia..
yg ni lg la xmasuk akal..
sbb muke aku lgsung xde mcm org jepun pun..
klu aku tipu mix pun org yg lembam atau org yg cacat penglihatan jela yg percaya.
klu korg percaye, aku xnak ckp banyak la..

ckp pasal jepun..
ermmmm....
ape yg korg tau tentang jepun?
yg aku tau jepun tu penjajah..
bapak aku kate tsunami ngan gempa bumi yg jd baru2 ni kat jepun tu balasan die menjajah negare org dulu..
(lmbat giler bru dpt balasan. huhu)
menjajah tu x salah..
yg salah bila die bg org mnum air sabun.
perah limau kat luke torehan pisau..
(die igt kite ikan lpas kne siang ke nak perah2 limau?)
ape2 pun, aku ttp bersimpati dgn rakyat jepun dan juga rakyat malaysia yg berada di jepun.

ckp pasal jepun lg..
kawan aku sorg ni obses jepun..

ckp lg pasal jepun..
kat tempat aku ade sorang pakcik yg xbpe nak cukup tinggi..
maka die dipanggil Dan jepun (paham2 jela)
(dan di sini ialah name org. bukanlah dan kerana terdapat due bnda utk dinyatakan seperti limau dan oren.
atau ungkapan biasa - tak dan = tak sempat) - harap2 budak kelas BM aku bace part ni)

same seperti tajuk, sebenarnye aku telah termerepek terlalu jauh daripada topik sebenar..
korg pernah tgok anime jepun - 1 piece??
klu x tau 1 piece, korg mesti tau tajuk komik budak getah.. kan?
xtau jugak?
maka rugilah barangsiapa yang xtahu..

katon ni mmg seronok ditonton.
sumpah.
dan katon ni mmg ramai gler pengikut.
klu x ramai, xkan la katon ni boleh bertahan sampai episod 400++ dan skrg masih berterusan sampai skrg.
sepanjang tgok katon ni, mmg ketawa terbahak2..
rumate aku yg dlu (elly) mmg la sakit hati bile tibe2 aku gelak mcm org gler biler tgok 1 piece.
kalau aku tgah sedih, tgok katon ni, aku terus lupe yg aku tgah sedih, sampaika kenapa aku sedih pun aku dah x igt kenapa.
korg igt?

sampailah pada suatu ketika...........
(muzik saspen lg menyaspenkan kedengaran di corong telinge yg lame x korek)

bile luffy (budak getah) nak mnyelamatkan ace, (abg die)
yg nak kne execute (bkn bermakne abg die cute- tp mmg la abg die cute, cumenyer cute die tu x cukup tuk halang die dr kne hukum pancung)
die nak dihukum bunuh oleh kerana aktiviti lanun yg makin x terbendung dikala hari mendung.
bukan sahaja di waktu mendung, time x mendung pun same je.. saje je nak bg rhyme tu menarik.

dipendekkan cerita (yg sebenarnye panjang berjela. nti kalau aku cerita semua kang kne saman plak ngan org jepun sbb kire ciplak hasil karya die)

setelah menempuhi jalan berliku, (sebenarnya jalan ni x berliku, cume tgok die nak selamatkan ace dalam penjara, dah mcm nak keluarkan org mati dr nerake)
mane x berliku, penjare yg si ace ni duduk kat tingkat bawah sekali. penjare plak 6 tingkat.
tingkat 1 menempatkan lanun2 kelas bawahan atau yg xde klas lngsg..
tingkat 6 plak menempatkan lanun2 yg dah capai tahap sufi die punyer jahat (perkataan sufi adalah ilham dr cik sherin)
tp setiap tingkat dipenuhi dgn halangan dan dugaan.
tingkat 1 - dugaan yg paling ringan yang aku pun dah x igt hape
tingkat 2 - lantai die berumputkan duri yg maha tajam
tingkat 3 - dipenuhi oleh binatang buas sebuas bapak aku mase tgah mengamuk
tingkat 4 -

mintak maaf
para penonton~
ibu2 bapak~
oleh kerane penulis menghadapi masalah teknikal di bahagian mental,
maka entry ini tidak dapat diteruskan.
melihat saja sudah stress, apa lagi menghabiskan menulisnya..
wuhuhu~

sekian, wasalam

3 comments:

  1. Luffy...rindu sama kamu....

    em sepatutnya aku komen pasal azam kan???

    emmmmmmm

    ReplyDelete
  2. sebenarnye, ace adalah watak utama yg aku nak cerita..
    salah.. sebenarnyer, akulah watak utama yg aku nak cerita.. nak cerita bagaimana menderitanyer aku mase tgok episod2 mase ace nak dihukum..

    ReplyDelete
  3. nk cerita sket pasal dan jepun....

    masa kitorang reunion raya 3 tahun lepas kalau tak silap..
    ingat adib x? yang kecik2 tu? dia ade kamera mlm tu...die pon nk setting camera untuk self capture, maknenye nk tgkp gambar ramai2 masa tu...ok, die da set, passtu berlari dengan laju kepada kami sambil lampu kamera berkelip kelip merah...

    pastu ntah sapa yang cerit kat die..."cepat adib, tak dan kang"...adib yang sambil berlari tu pon balas balik...

    "DAN..DAN...DAN...DAN JEPUN!...3 perkataan DAN pertama nk meyakinkan kitorang yang dia memang dan posing sekali...yang last tu dia tmbh jepun...hahahah...mmg lawak giler kentang masa tuh...

    -ANGAH-

    joyah : angah pon ada blog gak...saje xde keja bile stat keja cni...haha...tp story ntah mende2...

    ReplyDelete