Sunday, October 2, 2011

oleh kerana stress

oleh kerana stress,
mlm td aku bermimpi,
baju nikah aku yg dah siap, langsung x lawa mcm yg aku hajati..
macam makcik tua pakai kebarung je, kateku di dalam hati..

oleh kerana stress,
pg td encik safwan yg pening2 lalat nak isi borang nikah kol aku..
bertanya itu dan ini smpai tak terjawab oleh aku.
'sekejap nak kol abah', kataku.
selalunyer org tua lebih tahu.
tp, malangnyer abah dah buat aku pening jugak mcm yg encik safwan buat kat aku.

oleh kerana stress,
aku kol adik ipar yg dah kawen 2 tahun lalu,
(tolong lah jgn igt aku ni andartu, i baru 24, you!),
jawapan dia same je dgn abah aku.
tp bile aku kol encik safwan dan bagi perkhabaran, die masih x terima jawapan aku.
lantas aku stress, dan menyetresskan pulak abah aku.
(abah aku pulak da la mmg kaki stress kalau korang nak tahu)
sampaikan bile aku kol balik encik safwan, aku terase mcm nak menangis sendu.
(dalam hati- kenapa lelaki sekeliling aku suke mendesak aku?)

oleh kerana stress,
aku terpikir macam-macam da.
aku fikir, xkanlah semua org yang nak kawen ada masalah yang sama.
kenape susah sgt nak isi borang nikah?
patut lah budak2 sekarang byk yang berzina.
hasilnya, lahirlah ank yg x berdosa.
tp, x lama lepas tu, aku beristighfar.
x patut pulak aku ckp mcm tu, aku pun bukan nyer byk sgt pahala.
dosa pun rasenyer dah x terkira.

oleh kerana stress...
baik aku tido,
ari pun nak hujan ni.. petang ni nak mimpi kawen ngan hugh jackman ke..
hilang skit stress aku.

p/s: encik safwan, sekiranya anda baca entry ni, dan rase x puas ati, tolong balas dalam bentuk sajak moden jugak ye.. pelawaan membalas pantun secare tradisional tidak akn dilayan. luv u ;p

No comments:

Post a Comment