Monday, January 16, 2012

not a typical assembly

hari ni assembly..
mcm hari2 senin yg lepas.
tp kali ni aku telah mereveal sesuatu yg tidak ade di perhimpunan biase.
ape lagi di perhimpunan bersih 2.0
(maaf, ini bukan blog politik)

sape yg pernah bace komik kartini karya tembakau.
(aku terus angkat tangan sambil ckp 'aku pernah!!')
bg aku tu lah komik cinta paling epik skali.
based on true experience of tembakau himself.
(walaupun ending die sgt mengecewakan. huhuhu)

dalam komik tu ade scene yg tunjuk mase diorg kat perhimpunan.
mcm2 aktiviti yg boleh dibuat mase perhimpunan bedasarkan komik tu.
sape dah bace die tau la.
dan aku bayangkan benda mcm tu hanya terjadi di dalam komik.

tp, ternyata aku salah.
budak2 skolah aku juga rupenyer sekreatif tembakau.
mampu memikirkan perkara2 luar jangkau yg dapat dilakukan di perhimpunan.

mase perhimpunan, gpk pentadbiran (yg aku panggil tok teh (panggil kat belakang jela) sebab muke die mmg mcm tok teh dalam majalah ujang tu. sumpah!) bg mcm2 amanat. dan aku pun terlibat sekali la dalam keboringan dengar amanat utk budak2 tu.

tok teh: kalau cikgu perlu pertolongan, tolong cikgu. tolong kawan2.

'itu tugas wonderpet' -kateku di dalam hati.

lepas habis perhimpunan, aku masuk ke kelas 3 arif.

aku: prettyca lovelyna, berdiri. ayu hesmiza, berdiri.

dengan muke toye, bangun terkulat2 sbb xtau ape salah diorang.

aku (lagi) : ape awk buat mase perhimpunan td?
due2 senyap. tau dah budak2 ni. kalau buat pun xnak ngaku.
dah dilatih dengan latihan tentera yg menipu sampai mesin kesan penipu tu pun kne tipu.

(kite lupekan kisah ayu hesmiza, kisahnye x seayu nama tuannye dan tuannye pun x seayu aku)

aku : prettyca. ape awk buat dgn rambut shamiliana td?
die : cume tersengih2.
aku (lg2 aku) : awk carik kutu die ke? (dgn niat nak bg budak gelak je) shamiliana, awk ade kutu ke?
shamiliana cume angguk sambil tersengih2.
aku (lg) : awk carik kutu die ke? (tanye aku dgn lebih serius) dan die tersengih2 sambil angguk.

sengih kerang terpancar dibibir mungil aku (ewah, klu angelina jolie bace, mesti die kerat 16 bdan aku ni)
aku dah rase x tahan nak gelak.
terus aku bukak mulut supaya aku x tergelak.

'xde mase lain ke awk nak carik kutu? nape time perhimpunan jugak yg awk pilih? carik la kutu tu petang2 ke. waktu pg, kutu pun tgah mamai lg bru bgun tido.' -dan ketawe pun meletus dalam perut aku. ibarat, biar pecah diperut, jgn pecah dimulut. sumpah aku x boleh nak tahan gelak dah.

sekian, wassalamu.

8 comments:

  1. cikgu zam,
    anak murid awak Jasnita kirim talam kat awak.
    haha..
    kecik nye dunia ni.
    kirim salam kat si panjang.
    selamat belated pengantin baru :)

    ReplyDelete
  2. erk. cikgu laili,
    kim salam blik pd die ye.
    cane leh kenal panjang ea?
    bkn 1 mktab kan?
    sbb sy 1 mktab ngan die dulu.
    nyway, thanks for the wish yer.

    ReplyDelete
  3. saye idola beliau.
    haha.
    takde lah..
    kengkawan lama.

    suke tengok jasnita.
    mate cantik.
    jesnita~

    ReplyDelete
  4. owh. ade jugak tanye die. die kate akk ni kawan die.

    sy pun slu nyanyi lagu tu kalau nak panggil die. hehe.

    ReplyDelete
  5. student asli akak banyak yang lari ke bukit serok.
    pasal diorang ni ala-ala nomad jugak.
    huhu.

    oke.
    take care + happy teaching..

    ReplyDelete
  6. owh. klu boleh nak tahu akak ngaja di mana ye?

    ReplyDelete
  7. sk balai badang.
    btw, saje nak kongsi.
    smalam jasnita punya adik baru enroll dalam thn 1 skolah akak.
    ya allah, subhanallah..
    kalau tengok ke jasnita tu,
    takkan sangka adik nye camtu.
    zero basic on school-related knowledge.
    siap panggil akak 'kak' lagi..
    abc, memang tak tahu la..
    aduuuu shian nye.
    yang dia tau ialah tulis 'kocong'.
    still pelat, nak cebut koshong pon jadik 'kocong'.
    "dah ciap.."

    hehe.
    sori terblog kat sini plak.

    ReplyDelete
  8. jasnita tu kire ok skit je kot.
    slu x siap keje skolah ngan ponteng skolah.
    klu tanye segala mcm alasan kluar kak.
    tp die sweet. kite marah mcm mana pun, die ttp tunjuk die syg kat kite.

    ReplyDelete