Sunday, October 21, 2012

kelahiran teristimewa

assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
(x jawab dosa, jawab dapat pahale)

19.10.2012
jumaat yg barakah
9.20 pagi
 lahirlah seorang bayi yg comel.

(baby mane2 pun semua comel, dah besar je slu wat perangai x comel. same mcm aku jugak. korang percaye x klu aku kate dulu aku comel bak. ha, msti ls percaye kan? sbb sampai skrg aku comel. hihi. )

oh, kalaulah semua cerita di dengar pada ending je, mmg indah. semuanya indah.

cube klu korang bukak biku cinderella, bace page last sekali je.korang bace part die kawen ngan putera je. mestirase bahagiayer. nak jd cinderella la klu mcm tu. tp try la bace dr awl, penderitaan die kne dera. mak tiri die yg kejam. mesti korang pun bersimpati dgn die. simpati jela. sbb korg x berada ditempat die kan?

klu dulu, aku dengar org da dpt baby.
wah, bestnyer da dpt baby. tahniah2!!!! kateku sambil senyum gatal sbb terbayang nak dpt baby jugak.

itu, dengar ending jela kan, tau2 dah dpt baby. mcm senang je beranak. tp aku x pernah plak mntak org tu cerita mcm mane sebelum baby tu 'pop', terkeluar dr perut dan lubang yg sgt sempit tu. klu korang dengar, korang mungkin akn  rase simpati, empati, ngeri ke. tp rase jela kan. tp korang ttp nak dpt baby jugak kan? dlm ati kecil korang yg slu perasan tabah tu berkate, ala, org lain semua boleh tahan sakit bersali. xkan aku x boleh. kan? ngaku jela.

korang xtau kan mcm mane sakit 2-3 hari sebelum bersalin. sakit kena cek jalan, sakit 2-3 jam sebelum brsalin, yg  mane rase mcm nak sepak doktor dgn nurse yg ade kat depan tu.
yg aku paling xtahn, bile doktor tu jerit sepenuh perasaan kat aku mase tgsh meneran tu, 'berak puan!!! berak!!!! ' ade la 2 3 kali die ulang bnde yg same. nak gelak, tgah sakit. x jd nak gelak. nti laki aku igt aku tipu plak yg aku tgah sakit. hehe

tp segale kesakitan tu mcm hilang bila baby yg bru keluar tu diletakkan ats dada aku. x putus2 aku ucapkan Alhamdulillah. semuanya dah selamat. lg bersyukur bile aku tgok baby aku cukup sifat. kesakitan tu lebih dr berbaloi denham ape yg aku dan suami dpt. cume lpas ni nak kne pikir byk2 la klu nak brsalin lg. hehe. rase mcm x sanggup nak tahan sakit bersalin dah. tp agaknye dlm setaun 2 lg aku lupe la mcm mane sakitnyer tu. tkut x sampai setaun dah nak bersalin blik, ape cer? haha.

sebelum mngucapkan wassalamu, aku nak berterima kasih pd en.safwan yg sanggup x tido 2 hari sbb nak teman aku bersalin, pd doktor yg kuat berak, pd nurse2 yg baik hati dan pd nurse yg garang. semoga tuhan balas jase korang setimpalnyer. terima kasih semua. muah!

sekian, wassalamu.

4 comments:

  1. congrat zam dan jang....da ada nama anak ke belum???

    ReplyDelete
  2. congrates mummy! cepatlah letak name baby..heheh...

    ReplyDelete
  3. Owh. Tq semua. Semoga korg pun cepat dpt ank. Tp jgn lupe kawen dlu ye. Hehe

    ReplyDelete