Wednesday, October 3, 2012

SUMPAH

semalam, aku tgah duduk bersntai menghabiskan sisa2 sebelum jd mak org, aku dengar sesuatu dr bilik bapak aku.

secare otomatiknyer, teru plak diikuti dengan suara merdu bak buluh perindu milik bapak aku memanggil-manggil nama aku.

(kepada yg xtau: bapak aku ni xnmpak/hampir bute akibat glukoma. kalau g bomoh, ompem kate buatan org.)
(kepada yg xnak tau: lantak korg la)

bapak aku dengan kalutnyer, tanye apa bunyi yg datang dr bilik die. rupenyer, ade due ekor sesumpah jatuh dr langit. bukan! jatuh dr bumbung. tah buat ape sampai terjatuh, korg piirlah sendiri. aku xnak buat fitnah, memandangkan salah seekor sesumpah tu dah mati dipukul oleh bapak aku. xbaik fitnah makhluk yg dah mati ni.

tp sesumpah tu xde kne mngene dengan tajuk SUMPAH entri ni. kebetulan plak name die sesumpah, walaupun die x pernah menyumpah sesiapa. makcik kat kampung aku yg suke nyumpah org, xde plak org nak panggil die sesumpah.

itu muqaddimah aje. dan aku terlupe plak nak bg salam mase muqaddimah td.
lalu aku mngucapkan salam dgnhati yg ikhlas lg suci murni.

assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.
(xjawab dosa, jawab dapat pahala)

sebenarnyer, Sumpah aku nak update blog sebelum ni. tp tokey maxis masih x upgrade line maxis kat bukit serok. terpakselah aku hanye terperok tnpe menggunakan masa aku yg ade untuk menghupdate blog.

korg nak tau ape aku buat kat bukit serok kalau x dapat hupdate blog?
aku buat lempeng. cicah ngan susu. aku serius ni. hehe.

dan untuk lebih meyakinkan korg yg aku serius, aku anak bg tau. yg ini mungkin entry terakhir aku. entry terakhir sebelum beranak. hehe. (nmpak x yang aku serius)

sebenarnyer, ape aku nak cerite untuk entry ni aku pun xtau.
yela. org lain sonok citer pasal duk blaja kat oversea, org pun minat nak bace.
aku? apekan daya, walaupun aku praktikum di taman daya satu mase dulu, tp aku x berdaya nak melawan takdir aku yg diposting ke bukit serok ni.

xkan la tiap2 hari aku nak citer yg aku g kedai nenek achen tuk beli lauk kan? nti daripada korang xkenal, dah tiap2 hari aku post pasal nenek achen, korg yg x posting kat sini pun leh kenal nenek achen. hehe

ade org plak best kutuk cikgu kat blog. sbb die engineer atau housewife (je), boleh lah die nak kutuk cikgu. org pun berduyun2 (gabungan duku+yuyun) la bace blog die. tp aku cikgu, xkan la aku nak kutuk cikgu plak. dan xkan la aku na g kutuk engineer ngan house wife plak memandangkan aku ni cikgu yg berakhlak terpuji kan. (sape la lg nak puji cikgu klau bukan cikgu sendiri kan? walaupun dalam kes ni aku mcm puji diri sendiri je)

dah la. malas nak merepek dah. asalkan aku hupdate blog da la.. hehe

sekian, wassalamu.





No comments:

Post a Comment