Wednesday, September 18, 2013

kursus KSSR 2013

assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.................................

syifa dah nak mask 11 bulan...
berat aku dah semakin merudum ke 53kg..
anak angah aku dah 2 orang...
pokok pelam kat depan sekolah ni dah berbuah...

punyelah lame aku x update blog...
semua pun da berubah..
aku je yg masih x berubah...
ttp malas nak menghupdate blog...
tp malas aku bersebab..
bkn menonong2 je malas aku ni..

antara sebab utamanye adalah, line internet kat bukit serok semakin memberok..
terok tahap sampai aku nak update blog pun malas..
aku rase sgt serok, eh, sgt teruk.
padahal, dlm kepale hotak aku yg selalunyer mls ak berfikir ni, punye byk idea2 fresh ala2 A. Samad Said. tp aku xde la ade cite2 sampai nak kne tgkap mcm die. tp aku syg A. Samad Said. Sebab, believe it or not, aku pernah menghabiskan novel die yg aku dah x igt tajuk ape mase darjah 5 pasal kehidupan kat sekitar sungai Klang. (huh, tetibe kembang kempis hidung aku sbb rase bangge, sambil menyanyikan lagu Melly Goslow yg aku dah edit sikit..~kembang kempis hidungku, merangkai butir cinta~)

kadang2 aku rase down gilersbb line tenet kat sini. aku ni punye la minat nak tulis blog, walaupun xde sape sanggup bace. aku jela yg minta sgt nak bace blog aku sendiri. kadang2 sampai aku tergelak2 bace hasil penulisan aku yg dulu yg mane aku perasan sgt kelakar. padahal org lain x rase kelakar.

tp aku berharap yg aku akn terus menganggap diri aku kelakar. supaya aku dpt mengembirakan hati ak. persetankan hati org. asalkan hati aku gembira dah la.

kes ni adalah rentetan kes balas dendam kat KPM yg x nak aku hidup gembira. kalau die nak aku hidup gembira, mestilah die dah pindahkan aku duduk dgn hubby aku yg tersayang.. muah~.

sampaikan aku pernah terlintas dlm hati. -sekiranya apa2 terjadi pada aku (nauzubillah) mcm cikgu yg tertinggal ank dlm kereta tu ke, ank aku terjatuh ke, semua salah tu aku akn letakkan atas bangunan KPM. (sbb KPM xde bahu utk aku letak kesalahan tu)

sapai hati KPM biarkan aku bekerja dlm suasana sedih, sengsara, derita dan letih membesarkan anak seorang diri. sampai hati.

actually, aku menghapdate blog semasa kursus KSSR yg mane line tenet lebih berkualiti. DAMN!! terasa sgt down dgn keadaan skrg. jauh dgn suami, jage ank sorg2 dan yang paling teruk line tenet yg x pernah menjanjikan kebahagiaan. nasib baik ade syifa sebagai penghibur.

ok lah, lain kali, kalau kne pergi kursus KSSR lg, aku hupdate lg. 

sekian, wassalamu.

4 comments:

  1. hai zam.... lame x berkomen2 blog dgn ko..... line internet kat tempat aku pn berok cam serok gak....walaupun tiap2 bulan aku setia membayar setiap kali bil sampai....servis tetap cam harlem.... minat aku menulis blog pun semakin pudar walaupun warna blog aku tetap merah menyala.... banyak plak aku membebel kat sini...mcm tulis blog plak... akhir kata, bye zam

    ReplyDelete
  2. nak hye jugakla!

    well...samelah kite elly, minat nk tulis blog ada, tp masa amat mencemburui aku..! hahaha!

    ReplyDelete
  3. Aku ngan yana ade persamaan. Sbb ade baby. Tp xtau la line tenet yana mcm beruk jugak ke x.. hehe.. tp elly, ko xde alsan utk x tulis blog. Sbb ko xde baby lg. Aku nak sgt bce smbungan novel ko tuh.. pliz la ell....
    Yana.. mcm mane idup jd mummy? Best x?hihi..

    ReplyDelete