Monday, May 31, 2010

LANGKAWI..

korg pernah g langkawi?
aku pernah

bpe kali korg g langkawi?
aku pernah..

bpe lame korg stay kat lgkawi? 
aku pernah.. 

nescaye (mcm nescafe kan?? haha) lau pape soalan pun aku akan jwab pernah gak.. sbb soalan kat ats ni memain je.. warm up nak tulis entry.. huhu

walau mane2 pun korg pergi, ape kenangan paling manis korg mase g holiday?

jom kite kongsi pengalaman manis kat sini nak..
tp xleh la kot.. ruangan komen aku katenyer xberfungsi..
salah sorg drpd 3 follower aku wat report kat aku..

QUIZ:
siapakah follower yg telah membuat report pasal ketidakfungsian komentar blog aku?
a)qayyum
b)cikgu padi
c)dya ilham

(follower aku 3 je pun.. senang nak wat soalan aneka pilihan.. hehe)

sape tol aku belanje ais pop yg dipotong 2 utk dikongsi bersame aku.. huhu

ok..back to basic by christina aguilera..(xpenah dgr pun lgu ni.)
aku ke sane seorang diri dari JB ke Alor setar atau lebih tepat lg dari larkin ke shahab perdane..
1st time ni travel seorang diri yg kurus kering (tipu!!) sejauh ini..
oh tuhan.. lindungilah hambamu ini (doaku di dalam hati)
then, naik teksi, juga seorang diri yg kurus kering (ok! aku tipu je) ke jeti kuale kedah.
sampai jeti, pakcik teksi yg baik ati ("terime kasih pakcik" dilaungkan dgn bersemangat) telah tunjukkan aku jln2 dan lorong gelap menuju ke kaunter tiket..
pelbagai halangan telah aku tempuhi, meredah onak duri, hutan belukar, paya bakau, akhirnyaaku berjaye mendapatkan sekeping tiket yg lemah longlai sekali..

kemudian, aku diminta tulis name..
tanye aku dgn sopan santun (aku nak masuk gadis melayu)
"kenape kite kena tulis name ye?"
jeng, jeng, jeng!!!
memandangkan aku yg bru 1st time nak naik feri ni, bertanyelah aku ngan perasaan yg terlalu ingin tahu..
"t lau karam senang nak carik, nak tau sape lg yg xde"
abg tu yg sedikit control macho dan bergaya cam jackie chan pun menjawab dgn selambe..
(mungkin die dah beberape kali karam, sbb tu die nmpak selambe)
"gulp........." aku tertelan gule2.(sedap gak lau mkn gule2 telan terus ni)
aku rase cam nak patah balik je.. kalau aku tenggelam, sape je yg larat angkat aku yg kurus kering ni (tipu lg)??
aku rase cam nak patah balik.. tp bile mngenangkan ade sekeping manusia yg dah tgu di sane dan sekaki tiket feri yg aku dah beli dgn harga 23 ringgit malaysia, aku pun meneruskan perjalanan.. cewah.. amik seat kat kerusi urut sambil nak tgu feri.. xtahan.. muke bangge je duduk ats kerusi urut..
xlame pastu da leh naik feri...
terus ZzzZzzzZZzz.. kroh.. zzzZZz.. kroh..
da x igt da tkut karam.. huhu


penat x bace?
klu penat, taruk nafas dlu..
isap rokok jap..

skrg baru la tibe segmen kenangan manis tuh.. huhu
pkai helmet xde wizer..
naik EX5 yg seat pun da terkoyak..
pkai ray ban (spek mate lalat aku tu ler)
duduk membonceng smbil pgg pinggang penunggang motosikal tu yg merupakan pakwe aku yg disayangi.. hehe..
jlan, pusing 1 langkawi dgn mnyamar sebagai lalat yg memakai helmet smpai bontot aku pun sakit..
bile esok, kena pulang moto, n amik keta kancil plak, da x syok..
xdpt lg aku merasakan pngalaman sebagai lalat di langkawi.. huhu..
ok.. tepuk tgn.. citer da abis..
tp lau g lgkawi jgn lupe mkn kat jai restoren.
sgt sedap dan best.. huhu (mtk2 tokey die bace.. leh aku jd duta jai restaurant pas ni.. huhu)

p/s: xde gambar.. hp aku asyik trtinggal.. kamera hp en.safwan plak sgt la antik mantik.. xberani nak pkai.. haha

No comments:

Post a Comment