Thursday, July 29, 2010

PENCUCI PINGGAN VS SYAMPU RAMBUT

petang td aku tdo pas asar...
pastu mule la mimpi ngarut2 cam biase...
ok.. from this pic, who can tell me right what i was dreaming about??
aku suke bsuh pinggan???
salah.. xkan mungkin walau hanya dlm mimpi.. hehe

dayah ngan yuyun serta duku dilarang ambik bahagian menjawab sbb diorang da tau...
aku xdpt menahan kelancangan mulut aku yang lancang kuning ni drpd citer kat diorang td.. hehe

mimpi aku berbunyi begini.
tempat     : bilik air
masa       : lg 30 saat nak azan maghrib
plot         : aku terpakai pencuci pinggan glo kat kepala sbb mistaken with syampoo panten.. wohoooo!!!

sape la yg basuh pinggan dlam blik air ni..
hantoo sungguh org itu..

akibatnyer???
DALAM MIMPI

sampai aku xleh nak tarik tgan aku keluar dari lingkaran rerambut aku..
sampai jd kusut masai, johor.
sebijik mcm gambar di ats..
cume tu bukan aku la.. xkan la aku nak letak gmbar separuh bogel aku lam blog ni plak kan? woohoooo!!!

REALITI

aku mungkin xkan mengambil nahagian lg dalam arena basuh pinggan..
walaupun akak2 aku ajak osom..
sape yg kalah kne basuh pinggan pas makan..
atau kalau bertiga ngan angah n k.ja, aku xkan sertai 'lat tali lat tali tamplom' yg sering mereka anjurkan
sebab aku dah serik (atau aku dah malas. ;p)
aku bernekad dngan penuh tekad dan talkative..


nah terimalah!!!!!

Nyalakan azam membumbung
Padukan tekad dan waja
Songsongi ombak bergulung
Menuju ke pulau cita

Setitis jadikan laut
Sekepal jadikan gunung
Namamu kelak disebut
Jasamu kelak disanjung

Nyalakan tekad di hujung cita
Sama muafakat ke puncak jaya
Sembah setia sepenuh jiwa
Untuk nusa dan negara

Kan megah langit dijunjung
Rela bumi nan dipijak
Kan megah ibu mengandung
Putera puterinya berjasa



sebagai tanda betape aku bertekad dgn keputusan aku..

No comments:

Post a Comment