Thursday, December 30, 2010

bila hujan

entry ni bukanlah untuk membincangkan perkembangan kumpulan hujan..
yg mane vokalis utama die, iaitu noh dah bertunang ngan miss nina..
n seriously (i mean betol2 serious)
aku lgsg x suke lgu kurnia..
bg aku, lagu itu adalah lagu bukan2..
(rujuk entry sebelum ni perihal bukan2)

hujan masih belum berhenti..
sejak ptg semalam..
kembalinya aku dr hospital utk mngesahkan yg aku dah x berpenyakit..
lepas tu g mkn mcD utk cari penyakit..
hidup x mencabar la klu xde masalah' (thoriq,2004)

secare otomatiknyer, bila hujan
tubuh badan rase malas..
klu ko mg semula jd malas,
maka ko akn bertambah malas..

klu yg jenis rajin mcm aku.
(ewah, xmalu sungguh tanga menaip)
aku ttp akn carik aktiviti..
blum termasuk aktiviti yg mak aku dah sediakan saban hari..

contohnyer, basuh pinggan yg melambak mcm bru lepas kenduri..
lepas tu sengaje rosakkan mesin basuh, so that aku boleh basuh baju pkai tangan je..
panggil lori sampah buang sampah kat dalam umah aku, supaya aku boleh sapu semula..
tu antare aktiviti yg mmg dah tersedia..
t, aku masih belu puas..
aku dahagakan aktiviti yg mencabar..

lalu aku terfikir..
apa aku boleh buat dgn adik aku yg masih membungkang di pembaringan..
aku masuk bilik die..
aku panggil 2-3 kali..
die x menyahut..
berlakon sebagai mayat..
mcm la aku xtau taktik mayat busuk die tu..
aku sepak2 bdan die gune kaki aku yang panjang dan cantik mcm nicole kidman.
die ttp dgn pendirian teruskan lakonan sbg mayat busuk..

aku pusing kiri, aku amik helmet..
skrg, die terpakse ubah watak..
(watak paksaan)
kali ni die jadi mayat mat rempit yang busuk terjatuh longkang sbb brek x makan..




aktiviti yg aku buat ni antare aktiviti yg korg boleh buat kalau boring di kala hujan..
sbb bila hujan ramai org suke tido.. ni je peluang terbaik korg..
tu pun klu korg x tdo skali la..
klu korg tido mungkin korg plak yg akn jadi mangse pemangse..
paham?

sekian, wassalammu

3 comments:

  1. hahahaha...sian izam....weh boring2 cmtu baiko ko jawab soalan ramalan pakcik yatim...hehehe...

    weh aku tag ko tuk GA...esok tarikh tutupnya..kalo rajin..cepat2la join ek...

    ReplyDelete
  2. ya allah zam...sian beliau...
    memang sah aktiviti ni mencabar!
    wa caya sama lu zam!

    ReplyDelete
  3. hehe.. ni la akibatnyer klu blum dpt posting.. klu da dapat akukompem x buat bnde2 gini.. ;p
    ellee: aku nak join GA ti.. tp maxis yg x bg.. asyik connection error je.. vavi sungguh.. nak blas komen korg ni pun perlukan kesabaran yg tinggi tahap sufi.. ;p

    ReplyDelete