Sunday, June 19, 2011

kau lari aku mengejar, diantara ruang rindu, kita berdua

persoalannye bukan sepantas mane kau boleh berlari..
tapi sampai bile ko kene berlari?

(tajuk, ade lah sikit kene mengena, sekurang2nya ade perkataan lari. tp aku nak maklumkan yang itu sbenarnye adalah lirik lagu mas idayu yg slu aku nyanyi ngan wardah mase karok- attention: skrg wardah dah x membuat kerja sia2 seperti slu ke pusat karoke ngan aku da, skrg die lebih berwawasan dengan menjadikan dirinya seorang model. tak lame lg jd glemer mcm fadzlun @ tengku azura la kot.. ;p)

 nmpak x betape modelnyer die? 

 cerita pasal wardah is really out of topic-lari dr tajuk dan isi entry sebenarnya.. tp saje nak promote member sendiri.. ;p

marilah kita menuju ke topik yg sebenarnyer sambil berlari
ape yg korg buat mase cuti hari pekerja hari tu?
(biasela aku slu lmbat.. hehe)
aku? alaupun korg xnak tanye pun ape aktiviti aku di hari pekerja yg lepas,
aku bertekad untuk bgtau jugak korg..

bile cuti, of the course la byk kenduri..
bile dah byk kenduri, mestilah nak pakai cantik2
bile dah pakai cantik2, mcm2 tempat la plak ko nak pergi kan?
bile byk temnpat ko nak pergi - jauh perjalanan, luas pemandangan... hehe

dalam perjalanan nak pergi kenduri yg ke berape pun aku xtau dah,
aku sampai kat satu sekolah..
kira singgah sebentar bersama kit kat la.. huhu

da seperti artis hollywood, kenape aku rase mcm dikejar oleh papparazzi?
bukan lah dikejar oleh papa kepada razzi..
korg paham kan maksud aku?

mule2 aku berjalan perlahan..
bile rase diekori,
aku berjalan cepat...
masih lg ade membontoti aku,
aku berlari ank,
masih tidak cukup dengan hanya berlari ank utk mnguruskan badan,
aku mula berlari laju,
sambil dikejar oleh 3 org lelaki..
(perasan x ade konsep ansur maju di atas.. name pun cikgu PJ dah)
tp igt, persoalannya bukanlah sepantas mana kau boleh berlari,
tp sampai bile ko nak kne berlari..
(dalam hati: ' klu ye pun aku buat salah, xyah la kejar.. aku mintak mahap la..'
'klu suke sgt pun kat aku, xyah la kejar2.. rimas tau x? lgpun aku da bertunang la (*blushing2*)
'ape hal korg ni kejar2 aku? igt aku ni ank ayam ke?)

 aku terus berlari..
terngiang2 lagu tomok di telinga nipisku
"diriku bebas tanpa bygmu lg,
teruskan berlari mengejar impian aku yang terkunci"

but the problem is, aku masih lg blum bebas dr dikejar..
apetah lg nak berlari sendiri mengejar impian aku..

aku lari..
panjat bukit,
turun ke lembah sunyi,
redah paya,
renangi lautan..
panjat bangunan..

akhirnya....
(mesti korg igt aku dah dpt meloloskan diri daripada diorg kan?)
tidak sama sekali..
akhirnya aku dah fade up asyik dikejar je..
sakit hati aku..
xtau sebab musabab kne kejar, tau2 da kne kejar je..
klu korg, sakit hati ke x?

aku pun berhenti berlari.
aku pusing ke belakang..
berhentikan mereka yg tgah bermati-matian mengejar aku..
ye ye je muke bersungguh-sungguh, sampai kembang2 hidung tarik nafas tercungap2 dalam usaha mengejar aku..
yg peliknyer apesal die x dpt2 lg tgkap aku.. padahal aku lari bukanlah laju mane pun..

aku pun bertanye...
apesal korg kejar aku ha? (persis erra fazira dlm sembilu, aku terase sungguh bergaya mase tanye diorg soalan ni)
bersungguh-sungguh plak tu..

mereka pun jawab:
kami adalah dosa2 engkau..
yg akn sentiasa mengejar engkau sampai mati..

aku punyer terkejut..
menganga aku ketakutan..
mata aku terbukak luas..

rupanyer aku bermimpi..

::::::::::::::::::::::::::::::::;;;insaf sekejap::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2 comments: