Tuesday, November 1, 2011

bengong VS bengang

yang bengong

mase aku tgah syok sendiri melayan budak2 lepas abis ulangkaji utk exam esok hari,
tibe2 ade sorg murid aku bernama nasrul dtg dan bertanya pada aku. 
"cikgu, pukul berape?"
aku pun dgn acuh x acuh, tgok jam dan jawab
"pukul 12.30"
die perlahan2 berjalan ke arah aku yg tgah duduk dengan relaxnye kat depan kelas tu.
tibe2 die tumbuk bahu aku sambil kire "1, 2, 3, 4"
aku punyer la terkejut dengan budak ni. kene sawan ke ape? kate aku dalam hati.


dengan tindakan reflex aku ibarat lara croft yg sepantas kilat tu terus tgkap dan pegang tangan die kuat2.
dengan penuh x puas ati, aku tanye die.
"kenape awk tumbuk cikgu?"
die dengan senyum kerang yg paling busuk, menjawab, 
"dah cikgu cakap pukul 1230. saya nak pukul cikgu 12 dan setengah kali."


yang bengang
akulah!!!



3 comments:

  1. hehe. cikgu leka sangat. off guard ;)

    ReplyDelete
  2. adehhh...budak2 zaman sekarang...
    zam, register je la budak ni masuk raja lawak...

    ReplyDelete