Monday, September 15, 2014

kesihatan diutamakan

Assalamualaikumwarahmatullahibarakatuh.

Sihat semua?
Fizikal, mental semua sihat?

Aku, fizikal sihat.
Mental xbpe nak sihat.
Emosi lg truk.

Kenape?
Hari ni hari ke 4 jagesuami dihospital.
Die operate hernia.
Aku dulu pun pnah dioperate jugak.
Sbb ade ketul kat breast. Tpxla ketul yg serius.
Tp still kne operate.

Tp knape mental dan emosi aku xsihat?
Hari2 aku jage laki aku kat hospital.
Mlm aku blik jge ank plak.
Siang adik ipar tlg jage, walaupun muke tu aku dah tau sgt jemu dtg lgkawi kne jage ank buah plak. What the hell kan?

Ari2 aku tlg msk n bwk mknan utk suami mkn.
Seingat aku, sepanjang 4 hari bru 3x die mkn mknan hospital.
Tu pun sbb aku dtg lmbt bwk mknan. Die mkn dulu mknan hospital.
N sehari lg sbb hospital bg nasik lemak.
Dan pling aku xleh lupe sbb aku yg habiskan bubur yg aku buat utk die. Haha.
Die mkn mcm xsdap je aku msk, aku rase sdap sgt dah.
Jd aku mkn habiskan, puas hati.. hahahaha.

Tp knape emosi aku xstabil ni?
Sbb setiap kali aku jage die,
Setiap kali aku suap die,
Setiap kali aku papah die ke tndas,
Aku teringat mcm mane aku lepas keadaan aku dulu.

Mak n abah anta g jospital pagi tu.
Lepas tu diorg tinggal aku.
Mmg aku kate, ok. Aku xkisah. Aku boleh jage diri.
Tp, dah lumrah org yg duk hospital nak brteman n dijage kan.
Ermm. Esknya pukul 9.00pg mase nak msk dewan bedah, aku tgok jgak kot2 mak n abah dtg.
Tp xde.
Abis operate, aku lgsg xleh bgn. Perut lapar tp xleh mkn.
Pukul 530 ptg bru family dtg. Xbwk mknan ape pun. Buah n biskut je..
Tinggal la aku mjn mkanan hospital.
Pukul 630 diorg blik.
Ermm. Tinggal la semalam aku lepas operate xde org jage.
Perasaan sgt sedih dan rase sunyi sgt.

Dan mase tu, suami yg mase tu boifren yg asyik on off je pun buat xtau kat aku.
I dont how to feel to be abandon by peoples who are family and the ine that i love.
Till now, i still clearly remember that feeling to be left behind when im in need.

Dan, same mase aku nak bersalin.
Kaklong hantar ke hospital dan tanye aku ok x klu die blik.
Aku jawab ok.
Dan die pun blik.
Semalaman dlm wad than sakit nak bersalin, without any support. Smpaila msk labour room n suami smpai pkul 4 pg utk teman aku.
Yes i stil remember those hurt and those feeling.

Thanks Allah yg telah bg ujian ni utk aku.
Utk bg hati aku x mudah menggelabah bile ditinggalkan. Utk menjadikan aku org yv lebih kuat.

No comments:

Post a Comment