Sunday, October 31, 2010

aku dan masalah..

aku sebuah masalah,
aku dilahirkan dr kepale otak manusia yg byk berpikir (sgt)
klu kepale otak tu x bpe nak berfikir mst x byk masalah..
tp slunyer org yg x byk berpikir x bpe nak berjaye n ended up in the street..
contoh:
1. penagih dadah.
-klu penagih dadah ni berfikir sebelum die isap dadah,
mst die xnak isap dadah
(melainkan ape yg die pkir sebelum isap dadah 'aku nak isap dadah lah')

2. peminta sedekah
-peminta sedekah ni kompem2 la org yg x bpe nak berfikir.
klu die berfikir, xde la ko yg sempurna tubuh badan,
(bkn rupa paras, klu rupe paras sempurna kompem jd model)
xboleh berfikir nak keje, tp duk tepi jalan mtk duit org.
ni mesti la x pikir yg org lain nak wat duit pun kne keje..
die igt sume org mintak sedekah mcm die ke?
(aku tujukan khas utk org yg sempurna anggota tubuh tp jd begger)


tp ade la jugak org yg kat tepi jalan tu yg berfikir..
berfikir cane nak carik duit..
musician.
artist (pelukis)
pakcik/makcik jual pisang goreng..
jual gelang gemulang (ditiru dr tulang temulang)
-ha, yg kat ats ni golongan tepi jalan yg berfikir,
selain memberi faedah kat org lain..

tp sebenarnyer entry ni bukanlah aku nak citer sal masalah org kat tepi jalan ni..
masalah makcik goreng pisang yg dalam dilema nak tutup gerai ke x bile da ujan lebat..
hujan bagaimanakah yg dikira lebat yg meluluskan penutupan kedai?
bukan..
aku xnak fikir semua tu..
biarlah makcik tu yg fikir sendiri..
maklumlah, die kan masih lg golongan yg berfikir..

esok hari exam ye kwn2...
nak pkai bju ape ea?
korg da abis study? aku belum..

masalah yg paling ketara ialah wlupun esok exam dan x abis study lg,
tp aku still boleh update blog.. wat the???

7 comments:

  1. zam gut luck 4 ur xm
    make us(ckg2 yg mnunggu zam d postg kn ke pdlaman ni..) proud babeh...heheh

    gomo zam gomo..keke

    ReplyDelete
  2. haha.. tau2 je cik ara mane sy posting ea?

    ReplyDelete
  3. Aku suka entry mengarut sekalian...;)

    ReplyDelete
  4. ye la..kata shbt sepdlaman..keke

    ReplyDelete
  5. ellee, yela ellee, aku wat entry mengarut sekalian khas tuk ko.. hehe..
    cik ara: sy x kire.. lau sy kat pdalaman, jock pun kne pedalaman jugak! hehe

    ReplyDelete
  6. zam, xleh nk 'like' eh kt cni..hehe..

    ReplyDelete
  7. like kat facebook je ade cik ara.. hehe..
    nti sy gtau jock ea cik ara suke.. hehe

    ReplyDelete