Thursday, January 13, 2011

24 vs 18

bagai seorang yg berunur 24 tahun tp masih terperangkap dalam tubuh 18 tahun.
(eceh.. budget paris hilton)
artis giler muqaddimah aku kali ni..hehe

sebenarnye, aku da teramat sgt la mngantuk td..
tp oleh kerane ditinggalkan seseorang..
aku jd x ngtuk..
makanya, dpt la aku hasilkan hasil seni aku yg xseberape ni..

aku ni bukanlah jenis manusia yg susah..
atau suke susahkan diri sendiri..
atau suke nyusahkan org
(kdg2 je.. hehe)

aku xkan susah2 pikir bnde yg xde kaitan ngan aku..
contohnye:
kenape syeikh muzaffar yg dpt g bulan? bukan dr.faiz?
sbb die ensem ke?
lantak la sape pun yg dpt g bulan as long as 1 of malaysian kan?

tp, aku mungkin akn pikir,
kenape angkasawan xboleh mkn kacang sebelum pakai sut angkasawan diorg?
sbb takut terkentut ke?
sbb takut terkena sawan ke (kot2 la terkenan name angkasawan tu)
sebab ape aku pikir?
sbb aku ade la terpikir, kot2 nti aku boleh gak jd angkasawan..
kena la amik tau bnde2 basic..

tp xyah la aku amik tau lg camne nak drive rocket..
tgu la aku dpt surat kompem leh jd angkasawan..
tu pun tgu la aku dpt surat kompem posting..
jgn la arap sgt bile leh kompem jd guru DG41..
da kompem posting pun syukur yg teramat sgt..

dan aku xkan susah2 pikir,
kenape blok asrama kat IPTI byk giler..
tp tu pun still x cukup gak.

yg aku akn pikir, kenape la lau wat salah kena pindah blok asrama?
padahal salah ko cume terpijak semut gatal je..
itu pun semut tu x mati..
nyaris2 masuk ICU je..
tu pun salah ke?
(ini pun aku pikir lepas aku kne pindah blok la ats kesalahan berpakaian x senonoh di mata 'U KNOW WHO')

byk da ke korg bace?
sebenarnye aku lum masuk point atau tujuan sebenar aku tulis entry ni..
tu kire muqaddimah kedua la.. hehe

skrg..
tibelah masenye aku mendedahkan segale2nye..
bukan pasal kenape syeikh muzaffar yg boleh g bulan..
bukan dr.faiz?
aku x pikir pun bnde tu sume..
camne aku nak dedahkan?

dan jelas sekali tujuan aku juga bukanlah nak dedahkan aurat kat sini..
hehe

nak telan mati mak..
nak luah mati bapak..

aku xtau kenape aku benci sgt pepatah ni mase kecik2 dulu..
bile dgr je pepatah ni, aku trus terbayang katak..
xmasuk akal langsung..
aku pun xpaham ngan diri aku mase tu..
(skrg pun still xpaham ape kaitan pepatah ni ngan katak.. huhu)
sape dpt rungkai misteri ni korg akn dpt adiah misteri..
sumpah bukan katak! hehe

since aku xde tmpat nak luah,
aku luah kat sini jela..
sape yg terbace tu nasib la korg..
akn ditimpa malang tujuh keturunan.. hehe
(okey! aku tipu je)

sebenarnye adalah dilema bakal pengantin..
(nampak cam gatal x? hehe)
(xla gatal sgt klu ko bace sampai abis)
(klu x bace smpai abis tu kompem gatal ;p)

mcm yg aku nyatakan dlm muqaddimah td..
ala.. ala2 paris hilton tu..
aku rase mcm blum bersedia nak kawen..
korg dah ade yg sdia?
lau da sedia korg jela yg kawen..

mmg la skrg aku tgah upgrade skill n perfomance aku..
aku blaja masak..
aku bace buku2 agame..
aku hafal doa2..
ah.. mcm2 lg la yg aku buat sbg persediaan mental, fizikal dan rohani (bukan pakcik rohani)
untuk bergelar isteri
(ewah, tetibe topik serius plak.. hehe)

tp, makin aku blaja,
makin aku buat pemerhatian,
makin aku takut nak kawen..

sbg contoh:
aku tgok la sumone ni..
ank bru nak masuk 2..
tp aku tgok, lgsg x berckp ngan hubby..
komunikasi diorg sgtlah minimum..
klu mase bercinte bukan main lg asyik nak bergayut,
asyik nak dating je..
bile da kawen,
bosan..

aku ngan en.safwan..
dr dlu xpenah dpt paham lg macam mane nak berkomunikasi ngan baik antare kami..
dan aku pernah nyatakan perkare ni kat die..
aku slu bygkan yg aku ngan die due insan yg sgt2 berbeza..
adakah aku pun akn end up mcm sumone yg aku da observe td?

risau ni bukanlah dibuat2..
takut ni bukan lah sengaje aku pikir..
tp risau ni mmg tulus ikhlas dr hati aku..
takut ni mmg dtg tah dr mane..
dan dgn xmalunyer aku cerite kat sini..
layan jela ea..

aku ni plak da la xpndai nak berkias2..
straight to the point jela..

persoalannye,
dah bersedia ke aku nak kawen?
taip A untuk YA
taip B untuk TIDAK
(hehe)


sekian, wassalamu

3 comments:

  1. oooo...takut nak kawen ek..?
    p mintak pendapat org2 yg dah kawen cane diorang nak kekalkan komunikasi..
    bawak2 bersabar eh... :)

    ReplyDelete
  2. ehe.. takut ni.. padahal lmbat lg nak kawen.. da pk bukan2.. ;p

    ReplyDelete
  3. aku suka pepatah...tp x suka katak....

    ReplyDelete