Sunday, July 10, 2011

antara buaya, ular dan ikan jaws

antara buaya, ular dan ikan jaws..
mane yg lebih sedap tuk wat lauk tgah hari..
masak kari ke..

aku hanya bergurau di dalam intro di atas.
(x macam gurau pun..x klakar langsung!)

xdela..
aku just nak tanye korang..

sape2 ade pendrive??
(bertanya dalam nada yg paling lembut)

(aku gurau lg)
(tp knape xnmpak macam gurau pun? )

ade sape2 x dr korang survivor dr menjadi mangse keganasan atau keracunan ketiga-tiga haiwan ganas ini?
(kali ni aku dah x bergurau.. aku serius.. korg boleh nmpak dr riak muka aku skrg - jom webcam, klu x caye)

beginilah..
senang aku khabarkan kepada korang semua..
seumur hidup aku, ini yang pertama..

sekalipun tidak pernah terlintas utk bertemu sendiri dengan mangsa yang survive serangan makhluk ganas ni..

klu ular tu aku rase ade logiknyer.
tp, dlm cerita yang aku nak ceritakan kepada korg ni, mmglah x logik  benar klu korg dengar.

kisah aku::: kali pertama bertemu survivor makhluk pembunuh yg ganas lg menggerunkan.

aku: baiklah, cikgu nak awak ceritakan pengalaman manis awak.


cerita 1

ravieldo:::
mase tu sy balik kg sy kat perak..
sy pergi mandi sungai.
kat sungai tu ade buaya..
tetibe, buaya tu kejar saya dan kawan saya..
saya pun lari panjat pokok..
saya pun terselamat la dr buaya..

cerita 2

harizan:::
pengalaman manis saya berlaku di bukit serok je cikgu.
kate harizan sambil memandang aku
aku pun mengangguk minta die manyambung cerita.
mase tu saya sorang2 kat rumah..
saya main kat belakang rumah..
tiba2 ade ular sawa besar ni,
-sambil membuat bentuk bulat menggunakan jari kedua belah tangan..
dalam hati aku 'besar jgak lah'

saya pun lari la masuk dlm rumah..
tp ular tu masih lg kejar saya..
saya ambil pisau, lepas tu sy cincang2 ular tu kecik2..

cerita 3

fahmi::::
saya pergi pantai bersama keluarga..
mase saya tengah mandi, tetiba sy nmpak ikan jaws..
die kejar saya, saya pun lari cepat2 naik kat pantai..

'awak tipu kan?' tanya aku dengan muka bengis.
eh, silap.. sy x kne kejar, saya tgok dr jauh je ikan jaws tu cikgu..

sekian, wasssalamu

No comments:

Post a Comment